Helene Ahlson

Kategorier
Läs mer

MULTIFYSECKAN DEL 2

november 20, 2017

Jaha…då sitter man på planet igen då. Men denna gång är vi på väg tillbaka hem mot Sverige, det är galet vad tiden går fort!

Klockan ringde 04.30 lokal tid i morse (alltså kl 22.30 igår hemma hos er) och nu har vi rest i 15timmar so far med div transfers och en mellanlandning i Doha där vi blev stilla i nära 5timmar.

 

Veckan blev verkligen lyckad vilket såklart känns jättebra med tanke på att detta var första gången som vi reste till just det här resmålet. Utvärdering kommer samlas in från medresenärerna och sen filar vi vidare på upplägg och detaljer inför nästkommande resor. 🙂

 

I mitt förra inlägg så la jag upp ett exempel på hur en typisk dag kunde se ut här på resan och det är ungefär så vi hållit agendan, med vissa undantag för utflykter, surpricepass etc.

Vi har bland annat hunnit med:

TRÄNING:

Morgon PW/löpning

TABATA/HIIT-pass

MMA/Thai-fys

CF

Styrketräning/Personlig Coaching

Yoga/Flow/Relax/Stretch-pass

Functional Training/Teknikträning för styrkelyft

Simning

Beachvolleyboll

Hinderbanelöpning med mera…

ÖVRIGT:

Båtutflykt

Shopping

Middag och utekväll på ”Catch”, ett av Phukets garanterat skönaste ställen

SPA- & Massagebehandlingar

Poolhäng

Strandhäng

Kvällsmys vid poolbaren med mera..

 

Om jag ska säga vad jag tror så kommer denna resa göras om även nästa år. 😀 😉

 

Min egna träning den här veckan har sett lite annorlunda ut. Jag har inte hunnit lägga in min egna styrketräning precis som hemma, utan den har fått läggas i de luckor jag haft och då på endast en begränsad tid. Detta har gjort att jag har fått tänka om lite under passen och då valt att antingen köra mer intensiva/effektiva pass genom att superseta många av övningarna alt. att jag valt ett färre antal övningar och kört fler set men tungt istället. Passen har legat på ca 45-60min max i jämförelse med hemma där jag i allafall har minst 90min till mina styrkepass. Då menar jag inte att jag alltid tränar styrka i hela 90min varenda gång, utan där ingår även till exempel rörlighetsträning och annat.

Utöver min styrketräning så var planen att vara med på så många av de flåsiga fyspassen som vi hade på agendan och som jag själv inte var med och höll i. Den planen höll ända fram tills jag vrickade foten i hinderbanelöpningen mitt i veckan. Foten höll mig borta från all flåsträning i två dagar, en sedan kunde jag smyga igång igen och var helt 100 till sista dagen. 🙂

Jag har till exempel kört MMA- & Thai-fys (älskart!), CF, löpning, hinderbana, HIIT- & TABATA-intervaller.

Det stör mig inte att styrketräningen fått lida lite under veckan då jag valde att ”flåsa” lite mer på resan och låta musklerna vila lite från tung styrketräning. Tror det bara kan ha gjort kroppen gott med lite variation. Och nu ska jag dessutom stegvis sätta igång med flåsbaserad HIIT-träning i olika former inför vårsäsongen där jag vill kunna springa ute 0.5-1mil utan ansträngning.

Jag sprang (läs ”joggade”) mina två första runder för i år här nere i Thailand nu i veckan och det kändes faktiskt bättre än väntat. 7km på 40 respektive 38min i ganska tung luft och en temperatur på ca 30grader utan någon större ansträngning. Jag ska ta den positiva känslan med mig hem härifrån och veta att om jag klarade jogga dessa rundor i Thailand kl 7.00 på morgonen så kan jag nog allt klara av det hemma i Sverige också.

 

Nedan följer ett antal bilder från resan som helt enkelt får visa hur fint vi haft det. 🙂

 

Jag/Vi vill TACKA alla våra goa samarbetspartners för allt stöd till genomförandet av denna Multifysvecka:

NJIE

Better Bodies

Smartshake

Resorb

Body Magazine

Pandy Protein

Apollo Sports

Och givetvis vill vi även TACKA alla ni som reste med oss till Thailand! Hoppas vi ses snart inom kort på en ny resa! <3

 

Nästa resa som jag kommer arrangera är i januari till Bangkok. Maila mig på helene@foreverfitsweden.com om du vill veta mer om den. 😀

 

Lägg gärna dina kommentarer till detta blogginlägg på mitt Instagraminlägg som hör till detta.

IG: @heleneice @heleneice_video