Helene Ahlson

Kategorier
Läs mer

Tävlingssäsongen närmar sig!

februari 15, 2017

Nu är det knappa 6 veckor kvar till säsongens första fitesstävling i Sverige, Better Bodies Challenge. Där ska jag bland annat sända live via både min egna FB-profil och Better Bodies FB-sida. Så kan ni inte närvara men ändå vill hänga med på vad som händer både på och bakom scenen den helgen kan ni hänga på mitt ”surr” med folk och filmer från tävlingarna. Dock kommer jag endast sända kortare sekvenser från tävlingen så räkna inte med en biofilm på 2-3timmar non stop.

Efter Better Bodies Challenge radar tävlingarna upp sig en efter en i stort sett varje helg vilket innebär att det vimlar av folk som börjar komma i bättre och bättre form på gymmet. Både roligt och motiverande att följa flera av dessa dedikerade personer då jag själv krigar lite mot samma mål. 🙂

De tävlingar som just nu, enligt Svenska Kroppskultur förbundets tävlingsagenda finns 2017 är:

Better Bodies Challenge i Stockholm

Battle of Sweden i Alingsås

Sweden Grand Prix i Malmö

Tyngre Classic V i Stockholm

Alströmerpokalen i Alingsås

Tammerpokalen i Sundsvall

Svenska Mästerskapen i Västerås

Tyngre VI i Stockholm

Nordiska Mästerskapen i Alingsås

FitExpo i Borås

Decembercupen Lund

Luciapokalen/Fitnessfestivalen i Stockholm 

Så känner ni för att åka och kolla på någon av dem, ta fram almanackan och gör plats för detta redan nu och glöm för guds skull inte att köpa biljetter till dem som kräver detta innan!

Ett annat tips där ni kan finna inspiration inom just fitnes är på: http://www.proteinportalen.com/fitnesslistan/

Där hittar ni de mest populära fitnessprofilerna med länkar till deras sociala medier.

 

Appropå tävlingar och dieter.

Kan tänka mig att alla dessa varianter av semlor gör folk lite frustrerade just nu, haha…

Vilken är er, genom tiderna, bästa semla ever? Fyllning, utformning, bulle, wrap eller någon annan variant?

Jag själv äter väldigt sällan semlor, lyckas nästan alltid befinna mig på diet då dessa små gobitar intar alla butiker, caféer och kök. Och när jag går på diet så ligger andra saker än semlor lite högre upp på min priolista ifall jag ger mig själv friheten att fylla på med energi någon dag (läs mitt inlägg om cheatdays).

Men den ovan på bilden ”Semla GoNuts” såg jag på 7eleven här om dagen och den lät inte helt fel! Det innehåller bland annat nötkräm, grädde och mandelfyllning i en bulle med tosca på toppen!

I övrigt är jag ganska lättroad då det kommer till val av mat. Eftersom jag mestadels äter väldigt ren kost så kan en ProPud, Add Icecream eller en färsk fruktsallad please-a mina smaklökar tillräckligt.

Foto: Robert Johansson

Under diet finns det vissa livsmedel som ALLTID finns hemma hos mig, bland annat:

  • Havregryn
  • Riskakor
  • Potatis
  • Grönsaker, ffa morötter
  • Avokado
  • Frysta bär
  • Nötter (paranötter, valnötter och mandlar)
  • Ägg
  • Kycklingfile + kyckling på burk
  • Fisk (oftast)
  • Funlight (sämst på att dricka smöklöst kranvatten tyvärr)
  • Mineralvatten
  • ProPuds puddingar, shakes och drickor
  • Kryddor som tex. kanel, chili, gul curry, salt, peppar, Oogie´s Movie Butter, och…

…en krydda som ALLTID finns i mitt skafferi där hemma är Santa Marias Allround krydda. Den räddar de flesta av mina måltider och är dessutom sockerfri. Tummen upp för den!

Foto: Robert Johansson

Min diet rullar på och jag gör det jag planerar med min kost/cardio. Det känns bra och jag har fortfarande samma energi, styrka och glädje i min styrketräning så jag klagar inte alls just nu. På torsdag blir det en ny fett-mätning och det ska bli väldigt intressant. Vågen rör sig långsamt, men kroppen går på en annan växel så mätningens resultat på torsdag kommer visa hur jag ligger till.

 

Nu ska jag packa ihop dumburken och ladda för att stenhårt benpass!

Älskar´t!