Helene Ahlson

Kategorier
Läs mer

TRÄNINGSFLOW!

januari 27, 2017

 

Först och främst vill jag tacka så jättemycket för alla era positiva kommentarer om mitt senaste blogginlägg!

Känns verkligen bra i lilla mig när ni uppskattar det jag skriver.

TACK! <3

 

Sen vill jag bara förtydliga en liten detalj i det inlägget också. Jag menade inte att jag inte skulle tävla alls, utan bara att jag inte vill rista något speciellt datum eller en exakt bestämd tävling i sten än då jag kommer gå upp på scen. Men jag kommer tävla i år, det kan jag lova er.

 

Sen en annan sak…

Om ni har kommentarer, frågor eller önskemål om mina inlägg så skriv gärna detta i kommentarsfältet på min Instagram ”heleneice” eller Facebook där jag lägger ut länken till respektive inlägg. För just nu är det ju tyvärr inte möjligt att lägga kommentarer direkt här på bloggen.

 

Jaha, hur rullar mina veckor på då? Hur hinner jag med allt nu under dieten? Det är en fråga jag många gånger får…

Jag får väl tacka mamma och pappa att jag föddes med en obeskrivlig kärlek till träning och fysisk aktivitet. För det mesta i mitt liv kretsar kring träning just nu. Gör jag inte det själv så jobbar jag med det på ett eller annat sätt. Så på så sätt har jag det väl ganska bra. All övrig tid läggs nästan på mitt jobb med allt vad det innebär, men det kan vi ägna ett annat blogginlägg om. Idag hade jag tänkt skriva lite om hur min träning ser ut under veckorna…

Min träning just nu går riktigt, riktigt bra! Det var länge sen som jag hade ett sånt här extremt FLOW i min träning. Flow för mig innebär att det i stort sett känns näst intill perfekt och att det är (ursäkta ordvalet) förbannat roligt i träningen, varje pass!

 

Just nu ser mina träningsveckor ut så här ungefär:

Mån: styrketräning

Tis: styrketräning

Ons: styrketräning

Tors: styrketräning alt. vila

Fre: yoga + tungt lyftarpass med min vapendragare Kenny ”Strävan”

Lör: CF alt. vila

Sön: CF alt. styrketräning med coachen

 

Cardion under en vecka ser på ett ungefär ut så här:

2-3st pass på trappmaskinen

1-2st HIIT-pass (High Intensive Interval Training)

1-2st promenader

Brukar bli totalt ca 5-6pass/vecka.

 

Jag delar upp kroppen på de olika styrkepassen så jag brukar köra:

Ben

Rygg

Bröst, axlar

Armar

(Böj, mark, press-pass)

CF (CrossFit och då ffa teknikträning i lyft och akrobatik))

Mage läggs oftast in de dagar som jag kör mina HIIT-pass.

 

En del av mina HIIT-pass lägger jag upp på min IG ”heleneice”, antingen som ett vanligt inlägg eller på min IG-story. Likaså mina styrkepass.

På mitt videoinstagram ”heleneice_video” lägger jag varje vecka upp nya övningar som kanske kan hjälpa/inspirera någon i sin träning.

 

Dieten rullar på som den ska i övrigt. Fett% går nedåt medan vikten nu börjar stabilisera sig något mer, vilket är helt normalt när jag går på diet. Min kropp brukar hålla samma vikt ett bra tag in på dieten men min fett% tickar nedåt för att senare under dieten droppa lite mer i vikt.

Denna gång droppade jag 3kg ganska fort vilket först fick mig att fundera lite. Men antar att jag har ett lite annorlunda startläge denna gång då jag från början har lite mer att plocka bort nu.

Oavsett så har kroppen dragit på en extra växel efter mitt förra blogginlägg och tankegångarna som pågick där, och det inre lugn som nu börjar infinna sig igen.

Idag väntar en fullspäckad dag på flera olika orter. Jag börjar dagen med Yoga på UCSP hos min goa vän Frida Lindström.

Direkt därefter blir det nya naglar hos bästa Tessan i Åkersberga, för att sedan bila till Västerås. I Västerås ska jag bland annat ha ett möte med en av mina huvudsponsorer Smartshake där vi ska lägga planen för 2017.

Jag vet att de söker ambassadörer just nu. Så är du en pigg, positiv och utåtriktad person som dessutom är aktiv inom sociala medier så skicka mig ett PM på IG så kan jag vidarebefordra det till dem.

Därefter tillbaka till Stockholm för lite jobb och eventuell träning senare ikväll.

 

Nu ska jag ladda om här och bege mig mot dagens första stopp: yoga!

 

Foton av: Robert Johansson