Helene Ahlson

Aiheet
Lue lisää

PÅSKLEDIGHETEN GAV UTDELNING TILL NYA PROJEKT.

huhtikuu 3, 2018

Påskhelgen brukar oftast innebära lite längre ledighet och fler röda dagar än vanliga helger. Det innebär även, för många, mer mat, godis, familjemys och annat trevligt. 🙂

Hur har er påsk sett ut?

Jag valde faktiskt, för ovanlighetens skull, att ta en extra dag ledigt i helgen. Även om jag har haft någon kund per dag fre-sön så har jag inte haft fulla dagar av jobb som jag annars kan ha, och jag tog måndagen HELT off från klienter för att bland annat mysa med mig gudson.     Han är en sån fantastisk liten kille som alltid är sprudlande glad när jag träffar honom. 😀 Dock växer han kanske lite FÖR fort… Men det är nog bara mitt eget fel då det tyvärr dröjer lite får långt emellan gångerna som man ses. Förlåt kusin & Joel, ska bättra mig. <3

 

Påskafton firades med mor min, brorsan och han makalöst vackra tös. Typisk påskmat stod på bordet, vilket inte alls behöver vara så osunt som många kanske grämer sig över när dessa helger stundar.

På vårt bord fanns bl.a:

Ägghalvor med räkor och majonäs. Men här kan man byta ”majjon” mot NJIE´s Bea-sås som smakar lite mer åt Aiolihållet (tycker jag).
Kokt potatis
Sill
Rökt lax
Parmaskinka
Köttbullar & prinskorv
Kyckling
Sallad
Hembakat bröd
Kex + olika ostar + vindruvor
Mina små bakverk (se nedan)

Som ni ser ovan så är det inte mycket som är speciellt onyttigt, det mest onyttigaste var mina egengjorda chokladdoppade chokladbollar. 😉

 

Jag har precis fått hem NJIE´s nya energidrycker som kom för någon vecka sen. De finns i tre olika smaker:

LolliPop
Candy Twist
Fizzy Cola

De är sockerfria (såklart) och berikade med magnesium, zink, L-karnitin och vitaminer. Thumbs up for that!

Av extra vila och mat borda man bli stark och det är precis vad jag hoppas på: att få en extra boost av energi nu i träningen efter den här helgen. Min träning har gått RIKTIGT bra den senaste tiden nu så det skulle ju vara pricken över i´t om den skulle steppa upp ytterligare ett steg.

Både jag och mina kunder har ett ”flow” i träningen nu.

 Min klient Conny pressade upp 600kg 6ggr på vårt senaste pass förra veckan.

Det utvecklas på alla plan och jag personligen både klättrar bland vikterna samtidigt som jag har en sjuk kontakt med de aktuella musklerna varje träningspass! Nu senast idag t.ex. lyckades jag kliva upp på 28-kg hantlarna i axelpressen. 🙂

Nu kanske det låter som att jag bara jagar tunga vikter och rekord, men så är absolut inte fallet. Jag fokuserar till 100% på kontakt med den aktuella muskeln, arbetar mycket excentriskt, med olika intensitet och variation i vikterna. MEN jag anser att man behöver lyfta tungt och våga utmana sig själv och sin kropp om en utveckling både styrkemässigt och muskelmässigt ska ske. Därav att jag hela tiden vill upp på vikterna i min träning. Ett typiskt ”Helene-styrkepass” kan se ut så här:

Del 1: Högreps för blodtillförsel, nervkontakt och uppvärmning av de muskler som ska tränas (15-30reps/set).

Del 2: Basövningar och andra övningar med tyngre vikter och färre reps (4-8reps/set).

Del 3: Övningar med ngt högre repsantal, 200% fokus på kontakten och olika arbetssätt för att uppnå detta. Tex. genom isolation, super-/triset, dropset etc. (12-15reps/set)

From nu denna månad så kommer jag påbörja 2st nya personliga projekt vilket det ena jag ser fram emot jättemycket och det andra kanske något mindre, men det behöver göras. Vad dessa projekt är för något lär ni nog se och märka framöver ifall ni cirkulerar i min omgivning eller följer mig på IG. 😉

 

En annan sak:

Troligtvis så kommer nästa blogginlägg här på bloggen bli mitt sista för NJIE, så har ni önskemål om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om sänd mig gärna ett PM på min IG: @heleneice

 

Kärlek och muskelstyrka till er alla och GLAD påsk i efterhand!

<3