Tag Archives: cardio

Kategorier
Våra bloggare

EN VECKA LITE MINDRE JOBB ÖPPNAR DÖRRAR FÖR ANNAT…

januari 2, 2017

Tiden kring jul och nyår brukar bjuda på en hel del lediga dagar, men i år var vi inte direkt bortskämda med det tyvärr. Frågar ni mig personligen så finns det inga vardagar eller helgdagar, jag jobbar nog lika mycket oavsett dag eller tid på dygnet.

 

Men nu gjorde jag, som mina kollegor både på ”Gymmet” och Swedish Fitness, och TOG mig lite ledigt. I alla fall från alla jobb som kräver min närvaro på en specifik plats en specifik tidpunkt, vilket inneburit att jag kunnat jobba mestadels hemifrån dessa dagar och med det som jag verkligen behövt lägga fokus på nu innan nya året träder i kraft.

 

Jag har bland annat:

  • Tagit ut Team Forever Fit by Better Bodies nya tävlingsteam för 2017.
  • Haft långväga klienter på Gymmet, samt de som behövt genomgångar av större upplägg/program
  • Plåtat nya tränings- och produktsbilder som ska användas i olika sociala medier av mig själv och sponsorer
  • Jobbet en hel del online både med klienter samt planering och förberedelser inför 2017´s alla projekt, samt årsavslut med allt vad det innebär för 2016.

 

Något annat jag hunnit med lite extra av, det bästa av allt, är att träffa familj/vänner, äta gott, sova mer och träna lite extra.

 

freeno-julbord

 

Just träningen tänkte jag ta upp lite om nu…

Jag har ju dels min styrketräning och dels min cardio att planera in nu under dieten. Just nu går min träning så galet bra, så jag skulle kunna träna SÅ mycket mer på ren vilja om jag visste att det skulle göra mig gott. Men mycket är inte alltid bättre, såvida man inte hinner vila och återhämta sig i samma takt.

 

dricker-freeno

 

Enligt planen så ska jag köra styrketräningen ca 6 pass/vecka och cardion 2-3pass/vecka. Men eftersom jag ibland tränar med min CrossFit-coach ute på Crossfit Unique kan det bli något extra pass då och då.

Jag går mest på känslan i kroppen och låter den få styra hur mycket och intensivt jag tränar under mina veckor. Som nu under mellandagarna när jag tagit lite ledigt och kan sova mer, då har det också blivit lite mer av träningen.

 

hantelrodd

 

Jag blandar gärna min styrketräning i gymmet med tunga lyft samt mer crossfit-inspirerande träning, allt för att få en så stor variation i min träning som möjligt. Jag tror på variation, både tungt och intensivt men alltid med fokus på full kontakt med de muskler man arbetar med.

 

So far har dieten gått kanon. Jag mår toppen, är stark i min träning, lika glad när jag somnar på kvällen som jag är när jag vaknar på morgonen och har dessutom droppat ca 3kg sen dietstarten. Nu är min vikt obetydlig under en diet, då jag bara går på fettprocenten, känslan i kroppen samt hur det faktiskt ser ut i spegeln. Men i starten kan det alltid vara en lite positiv känsla att det även droppar lite på vågen. Fettprocenten har minskat i samma takt, så allt goes enligt plan.

 

GOTT NYTT FANTASTISKT 2017 till er alla! <3

Kategorier