Tag Archives: flexibel

Kategorier
Våra bloggare

NYHETER OCH NYTTIGHETER!

januari 11, 2017

Det är mycket som händer runt omkring mig just nu, vilket är fantastiskt kul såklart. Dock kan det ibland vara lite svårt att själv hinna stanna upp och faktiskt njuta av stunden, och allt som sker. Det är ju faktiskt rätt viktigt, att leva i nuet och vara där det händer! Tycker dock jag blir bättre och bättre på det.

Några exempel på vad jag ägnat mina senaste dagar är att bland annat att mysa runt i många av de grymt snygga nyheterna från Better Bodies damkollektion som släpps nu i starten av 2017.

 

Här har ni bland annat lite nya tights och mjukisar…


Limited Edition White camo tights som släpps den 19/1 bl.a. på www.gaspbbstore.se

Finns ute nu.

Finns ute nu.

Finns ute nu.

 

En annan rolig sak som jag ägnat två av mina dagar till är en ”Mobility Specialist” utbildning på Sports Club Education. Det är en vidareutbildning som jag VERKLIGEN har längtat efter då detta är något som jag anser alla tränare eller aktiva bör ha kunskap om!

Att vara rörlig och flexibel under kontroll är vad mobilitet handlar om. Inte bara att stretcha och dra i kroppen, utan att vara stark och ha kontroll i dessa ytterlägen samtidigt. Vilket känns helt naturligt om man tänker efter en extra gång.

 

 

Jag har fått med mig väldigt mycket under dessa två dagar som både jag själv och mina klienter kommer få utsättas för framöver. Så om ni är intresserade av att veta mer om just detta kan ni fortsätta följa mig här, eller fram för allt på instagram där det garanterat kommer komma upp bilder, texter och videor om min mobilitetsträning.

 

Mina konton:

@heleneice

@heleneice_video

 

Avslutar med två mellistips á la dietstyle, då flera av er har önskat det:

 

RISKAKOR med kyckling & avokado:

6st riskakor

120g grillat kycklingbröst

½ avokado

Santa Marias Allroundkrydda
Grilla kycklingbröstet.

Skiva avokadon tunt på riskakorna och krydda med Allroundkryddan.

Skiva sedan kycklingbröstet och lägg på avokadon.

 

BAKED OAT med bär och Propud Proteinmilkshake:

1.5dl gryn

bär av valfri sort (jag hade hallon och blåbär)

10g proteinpulver av valfri smak (jag hade vanilj)

1 flaska ProPud Proteinmilkshake (jag hade White Chocolate Raspberry)

 

Gör gröt av gryn + vatten (något mindre vatten än vanlig mängd så gröten blir mer ”fast” i konsistensen efter tillagning) + blanda i proteinpulvret.

Värm gryn + vatten + protein i micron till konsistensen är ganska fast, ca 3min.

Häll på valfria bär samt ca 1/3 av Proteinshaken, ställ i kylen minst en timme (kan även stå över natten)

Servera sedan med resten av proteinshaken på den ”bakade gröten”.